خانه > نِق نوشت, نسوان جماعت, روزانه های من > نبردِ من و مرغ یخ زده!

نبردِ من و مرغ یخ زده!

خواستم برای شام یه غذای تند و سریع درست کنم و مثل همیشه به مرغ پناه بردم با این تفاوت که سینه و ران درون فریزر سخت همدیگر را در آغوش گرفته بودند و من هم فقط یه تکه سینه می خواستم که زود بپزد و سیب زمینی سرخ کنم و سریع شام را بخوریم و حالا هی مامان بگویند بی خیال هردو را با هم بذار و هی من بیفتم به جان یه آغوش یخ زده! و من هم وای به وقتی که به چیزی گیر بدهم تا انجام نشود بی خیالش نمی شوم و جای همگی خالی بیچاره شان کردم و البته خودم هم جانم بالا آمد! آنقدر سروصدا کردم که از آخر پیروزمندانه جدایشان کردم و ران را دوباره به استراحتگاهش برگرداندم و سینه ی بیچاره را ولش نکرده و باز افتادم به جانش و تکه اش کردم. خلاصه که بساطی داشتیم با این شام درست کردن افتخاری که هنوز به اتمام نرسیده.

اینها را نگفتم که سَرَک توی پروسه ی شام درست کردن من بکشید، گفتم که بگویم این اولین و آخرین باری بود که از این نبردها انجام دادم و باز اگر در چنین لوکیشنی گیر افتادم یا بی خیال ِ مرغ شده و یا هم با فریادی رسا مرد خانواده را صدا می زنم و چونان دختران 14 ساله ای که بهشان سرچهارراه متلک می گویند، می گویم که به دادم برسد! و پیروزی در نبردهای آشپزخانه و سرخوشی برای اینکه خلاقیت به خرج داده ام که شام یک ساعته درست کنم و از غذای بیرون دوری کنیم همه را بی خیال می شدم! والا!

julie-and-julia

پ.ن: نمی دانم چرا یهو یاد ِ نبرد Julie با خرچنگ ها افتادم!

  1. متهم ردیف اول
    10/06/2010 در 00:12

    از اصول آشپزی اینه که مرغ و گوشت و کلا هر چیزی رو قبل از فریز شدن تیکه کنن به ابعادی که میخوان تا بعد مشکل دار نشن :)
    حالا به جای داد و هوار سر مرد خانه ی طفلی وقتی رفتین بازار یه ماکروفر بخرین از قابلیت یخ زدایی استفاده کنین:)
    مخلص کلام اینکه همه ی سرآشپزهای دنیا مرد هستند
    :دی
    والا

  2. 10/06/2010 در 00:18

    نظر به اینکه از مخلص کلام لذت بردم هیچی نمی گم و آرزووووو می کنم در آینده ای نزدیک از همه ی مشکلات خانه و آشپزخانه رهایی یابم! :دی
    والا!

  3. ترانه
    10/08/2010 در 15:28

    یک راه حل ساده برای بانوی خونه:
    وقتی مرغ یا گوشت رو از تو فریزر بیرون آوردی کافیه 5 دقیقه اون و با پلاستیک توی یک کاسه آب جوش بذاری.بلافاصله تکه ها از هم جدا میشن.پختش هم سریعتره.من وقتی نمیخوام از ماکروفر استفاده کنم این روش و انجام میدم.امتحان کن :)

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

