خانه > با تو, روزانه های من, زمزمه های تنهایی > انتظار می کشم عاشقی را…

انتظار می کشم عاشقی را…

این روزها بوی پائیز بیشتر از هر حس دیگری توی گوشم زمزمه می کند، حس غریب ِ ناشناخته ای که گاهی شادم می کند،  گاهی غمناک. حس اینکه پائیز که می رسد احساس می کنم برگ دیگری از تقویم بودنم ورق خورده، و سال دیگری از من به اتمام رسیده، حس شروع مدرسه ها و هیجان درس و مشق و کتاب و حس تجربه های نو.

پائیز را دوست دارم، نه برای اینکه متولد ماه ِ میانی پائیزم، نه! پائیز را دوست دارم به خاطر حسی که دارد، حس غمناک ِ دوست داشتنی، نه زمختی زمستان را دارد و نه شور و هیجان تابستان و چون روزهای بهاری هم طناز و با طراوت نیست. حس ِ خودش را دارد و من دوستش دارم، غم انگیز است و نارنجی و ساکت. بین گرما و سرما تنها مانده، شاید کمی شبیه بهار باشد از این جهت که از او گریزان نیستی، دوست داری بعدازظهرهایش را قدم بزنی و هوایش را نفس بکشی… شاید که عاشق باشد…

تنهایی ِ پائیز و زمزمه ی حضورش پیش از آنکه بیاید، حس تنهایی غریبی را در دلم بیدار می کند، با آنکه بی حس و حالی بهار و تب و تاب این روزها را ندارد و حال خوشی دارم از آمدنش، اما برای آمدن شب های پاییزی و تنهایی و خلوت ِ سرد این روزها بی قرارم، همان حس ِ نا شناخته ی شاد ِ غمناک!

فصل بودنم؛ با همه ی سکوت و سردی و غمی که داری، آمدنت را انتظار می کشم…در سردی ِ حضورت، روزهای گرم با هم بودن را انتظار می کشم… روزهای گرم عاشقی…

autumn with u

  1. ترانه
    09/16/2010 در 08:33

    تعبیر زیبایی از پاییز داری!از تشبیهش به بهار خوشم اومد.اما من دلم از نام خزان میلرزد.
    راستی یادم انداختی که من سه پاییز از عمرم و ندیدم.وقتی حساب کردم کمی ترسناک به نظر اومد.
    امیدوارم چهار فصل زندگیت عاشقانه و گرم باشه.

  2. 09/16/2010 در 22:55

    آره خب، خزان دل آدم رو به درد میاره… اما بازهم خوشا به حال طبیعت که بعد ِخزانش بهاره…

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

